Leta i den här bloggen

måndag 7 januari 2013

Porträttkurs

</
Jag har gett mig själv en e-kurs i julklapp som lär ut hur man tecknar/målar ett porträtt. Det är otroligt duktiga Tamara Laport som håller i kursen "Fabulous faces" här.  Det är så roligt, och det är helt nytt för mig att teckna och måla, har alltid förlitat mig på min stämplar tidigare. Jag har alltid varit omgiven av konstnärliga människor och hela tiden jämfört mig med dem, och då konstaterat att jag inte kan. Kul med denna utmaning! I kursen får man lära sig att måla ett ansikte rakt framifrån,        ett 3/4-porträtt och ett profilporträtt. Här ovanför ser man några alster som producerats de senaste veckorna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 2.5 Sverige Licens.